Egyre többen választják a gabonák közül azokat a változatokat, amelyek nem tartalmaznak glutént. A gluténmentes étrend alkalmazása ugyanis sokkal egészségesebb, ennek köszönhetően a szervezet működése sokkal jobbá válik.

A gluténmentes gabonák között az egyik népszerű fajtája nem más, mint a hajdina. Sokan nem is tudják, hogy a hajdina elkészítése egyáltalán nem bonyolult. Kétszeres mennyiségű vizet kell önteni rá, persze előtte alaposan meg kell mosni.

Miután megsózzuk, 25-30 percig forraljuk és csak ezután tálaljuk. Azonban a hajdina elkészítése másképp is történhet, a webáruházunk egyik felhasználója például megosztotta a saját verzióját, ahol a vízzel való felöntés előtt zsiradékon, kevés fokhagymával előbb megpirítja.

A hajdina a többi gabonaféléhez hasonlóan szénhidrátot tartalmaz, továbbá a B vitamincsoport szinte mindegyikét is. Kedvező élettani hatással rendelkező biológiai anyagokat is tartalmaz, például antioxidáns hatású flavonoidokat. Közép-Ázsiában terjedt el igazán, csak a középkor végén ismerték meg Európában és kezdték el termeszteni.

A korszerű étrendbe beépíthető gabona az Ön kedvence is lehet, ezért jó tudnia, milyen lépésekből áll a hajdina elkészítése. Különféle kenyerek, sütemények és tésztafélék remek alapja lehet.

Látogasson el Ön is oldalunkra és amellett, hogy beszerzi itt a különféle természetes alapanyagot, megannyi tanácsot, érdekes olvasmányt és hasznos receptet is talál, többek között a hajdina elkészítését is. Nem utolsósorban a vegán étrendet követőinek tanfolyammal is készültünk.

Print Friendly, PDF & Email
 

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

 

 

 

Theme by HermesThemes

Copyright © 2019 Az a jó ha békás a tó. All Rights Reserved