öntözéstechnika

A hazai piacon bőven van miből válogatni, amikor az automata öntözőrendszer telepítésére kerül sor és számos tartozékra van szükség. A vezető öntözéstechnika márkák közé sorolható a Hunter, a Rain Bird, a Toro, az Irritrol, a K-Rain, az Orbit és a Signature. Olyan kiegészítőket és okosberendezéseket gyártanak ezek, amelyekben maximálisan meg lehet bízni, tartósságban remekelnek és a magas minőség adott.

Ha a kiváló felhasználóbarát jelleg a cél, akkor nem fog csalódást okozni a Toro Greenkeeper. Az öntözéstechnika területén ennél jobbat nem igazán lehet találni. Épp ennyire nagy népszerűségnek örvend a K-Rain rotoros szórófej megannyi fajtája. Ha pedig a rotoros fúvóka megvétele a cél, akkor mindenképp megéri esélyt adni a Hunter MP-Rotator-nak.

De amennyiben az automata öntözőrendszer csakis Rain Bird vagy simán Rain eszközökből van összerakva, a siker akkor is garantált. Ezen két öntözéstechnika gyártó mindig is a kiváló nívóra törekedett. Nyilván csakis akkor lehet örülni a fent említett előnyöknek, ha egy olyan szakértő személy végzi a telepítést és építést, aki jól ismeri a termékek és alkatrészek sajátosságait, gyakorlattal rendelkezik és igényes a munkavégzésére.

Milyen locsoló rendszer legyen a befutó?

Sok öntözőrendszer közül lehet választani manapság. De melyik az a locsoló rendszer, ami évek múltán sem okoz majd csalódás? Vannak bizonyos szempontok, amelyek nem jelentenek megfelelő alapot a döntéshez. Soha sem lehet például mérvadó csakis az ár.

Sajnos sok kertes háznál megfigyelhetők az alacsony minőségű és szakszerűtlenül telepített öntözőrendszerek. Az efféle locsoló rendszer alig pár éven belül szinte teljesen használhatatlanná válik, esetleg a főbb alkatrészeket kötelező évente többször kicserélni. Bár nem jelenti azt, hogy a legolcsóbb ajánlat a legrosszabb is egyben, de a kirívóan alacsonynál igenis érdemes gyanakodva hozzáállni az egészhez.

A locsoló rendszer kiválasztásakor nem szabad a legnagyobb kedvezménnyel rendelkezőt választani. A tévhit, hogy az öntözőrendszer nagyon drága, azért terjedt el, mert a különböző, de hasonló minőségű márkák között többnek is magas a listaára. Emiatt pedig a magas árból adott nagy kedvezmény is borsos árat jelenthet.